onsdag 7 augusti 2013

Recension: Nivea Vitamin Shake

Två produkter som jag haft och använt under lång tid är de färgade läppbalsamen från Nivea. Nivea Vitamin Shake är en liten linje produkter som innehåller vitamin C, E och B5. Stiften är vårdande, mjukgörande och innehåller solskyddsfaktor 10.
Balsamen är färgade och ger läpparna en hint av färg utan att antingen bli för mycket eller vara färglöst.

Nivea Vitamin Shake finns i två olika former - den ena är lite mörkare och innehåller acai och vildäpple, den andra är ljusare i färgen och innehåller tranbär och hallon.

Jag köpte mina produkter på Lindex för 29 kronor. De finns också online att köpa på Nelly.
Jag tycker att Nivea Vitamin Shake luktar helt fantastiskt! De luktar fruktigt och påminner om Twister-glassar i sin doft. Personligen skulle jag ha föredragit både lite starkare färg och starkare solskyddsfaktor, men det är hursomhelst en bra produkt för det låga priset.

Det jag ogillar med läppbalsamet är att det inte är särskilt långvarigt på läpparna. Läpparna känns återfuktade i max en timme och sedan måste man applicera ett lager till av balsamet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar